ruenuk

bilansconsalting2@gmail.com

0950097173

0503670421

0986403092

0950097173

0986403092

ruenuk

Запитання від учасників семінару

1. "Здравствуйте, подскажите пожалуйста как создать тендерный комитет, если некоторые члены тендерного комитета в отпуске, но проводить закупки нужно уже сейчас?"
 
Відповідь: Відповідно до п. 2.5 Наказу МЕРТ №557 від 30.03.2016, формою роботи комітету є засідання, яке є правомочним за присутності на ньому не менше двох третин членів комітету.Якщо, немає достатньої кількості членів тендерного комітету, засідання не буде правомочним. Необхідно або дочекатися членів тендерного комітету із відпустки, або, якщо є нагальна потреба, керівництво має право до складу тендерного комітету внести зміни.
 

2. "Здравствуйте! Подскажите, при проведении допороговых торгов электронная подпись у головы тендерного комитета должна быть?"

Ответ: Согласно ст.10 закона "О публичных закупках", за полноту и достоверность информации, которая опубликовывается на сайте несёт председатель тендерного комитета и секретарь. 

Если Вы приняли решение проводить допороговые закупки через эл.систему, то подписывать документы должен председатель, т.к. именно он отвечает за организацию проведения торгов. 

Порядок осуществления допороговых закупок утвержден приказом ГП "Внешторгиздат Украины" от 13.04.2016 г. № 35. 

Закупка предусматривает следующие этапы:

объявление закупки;

период уточнений;

предосталение предложений;

аукцион;

квалификация, определение победителя и окончание закупки.

3. "Здравствуйте! Может ли на предприятии быть и тендерный комитет, и уполномоченное лицо?"

Відповідь: Відповідно до п. 2.1 Наказу МЕРТ від 30.03.2016 р. № 557, Замовник для організації та проведення процедур закупівель може утворити один або декілька комітетів у залежності від особливостей своєї діяльності.

Відповідно до п. 1.3.Наказу 557, уповноважена особа – службова, посадова та інша фізична особа Замовника, визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору (контракту).

Основна ідея такого нововведення в поступовому переході до здійснення закупівель на професійній основі, фахівцями, що отримали відповідну освіту та мають досвід організації державних закупівель.

Замовником не може бути одночасно визначено відповідальними за організацію та проведення одних і тих самих процедур закупівель тендерний комітет та уповноважену особу (осіб)- п. 1.4. Наказу 557.

Враховуючи вищевикладене, може бути створено декілька тендерних комітетів та визначена уповноважена особа, але кожен повинен займатися проведенням і організацій закупівлі за різними процедурами. 

 4. "Добрий день! Можливо, щоб річний план закупівель та додаток до нього відрізнялися від кошторису?".

Відповідь: для складання кошторису необхідно визначити  потребу та вивчити ринок щодо предмету закупівлі. Товари та послуги, що закуповуються замовником  з року в рік, як правило, є типовими. Дуже важливим  з точки зору ефективності закупівель є перший етап,    що включає в себе:

обґрунтування функціональної необхідності у певних товарах (роботах, послугах), що може бути підтверджено документально;

аналіз попереднього досвіду закупівлі цієї ж або подібної продукції як в розрізі технологічних аспектів, так і постачальників, цін тощо

аналіз ринку, що охоплює існуючі види необхідної продукції і можливі альтернативи, а також існуючих і потенційних постачальників;

розрахунок очікуваної вартості, що може базуватися на попередніх аналогічних закупівлях та аналізі ринку.

обрання процедури торгів і часу її проведення, попередня підготовка технічних вимог, можливих критеріїв оцінки.

Кошторис, програма та план використання коштів є основними плановими документами, які надають повноваження  замовникам на  отримання  коштів  і здійснення видатків, визначають обсяги та напрямки спрямування коштів. Для замовників, що фінансуються з державного або місцевих бюджетів, застосовується  Порядок складання,  розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений постановою  Кабінету Міністрів України  від 28 лютого 2002 р. № 228.

Відповідно до ст.. 4 Закону, закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

Річний план закупівель товарів, робіт і послуг  -  це комплекс взаємопов'язаних показників, які відображають процес державних закупівель, що здійснюються конкретним замовником  протягом бюджетного року, а також з виділенням окремих видів закупівель, що будуть передбачатися у бюджетних призначеннях кількох відповідних бюджетних періодів.

Річний план закупівель товарів, робіт і послуг складається  замовником  як правило після затвердження кошторису витрат.

Враховуючи вищевикладене, рекомендуємо не відхилятися від показників, визначених у кошторисі.