Визначення потреб замовника та вивчення ринку щодо предмету закупівлі
Товари та послуги, що закуповуються замовником з року в рік, як правило, є типовими (насамперед це стосується бюджетних установ та організацій).
Дуже важливим з точки зору ефективності закупівель є перший етап планування закупівель, що включає в себе:
- обґрунтування функціональної необхідності у певних товарах (роботах, послугах), що може бути підтверджено документально;
- аналіз попереднього досвіду закупівлі цієї ж або подібної продукції як в розрізі технологічних аспектів, так і постачальників, цін тощо
- аналіз ринку, що охоплює існуючі види необхідної продукції і можливі альтернативи, а також існуючих і потенційних постачальників;
- розрахунок очікуваної вартості, що може базуватися на попередніх аналогічних закупівлях та аналізі ринку.
- обрання процедури торгів і часу її проведення, попередня підготовка технічних вимог, можливих критеріїв оцінки.